trivago kondigt nieuwe campus aan in Düsseldorf

February 2, 2016

LQikZZIia2k

Het huidige hoofdkantoor van trivago wordt zo langzamerhand behoorlijk krap. Met 222% groei sinds 2012 heeft het internationale team van inmiddels 950 man, meer ruimte nodig om te groeien. Om nieuwe ruimte te creëren voor de toekomst is trivago begonnen met de bouw van een nieuwe state-of-the-art campus in Düsseldorf en is van plan om deze in 2018 in gebruik te nemen.

“We hebben er over nagedacht om nieuwe werknemers zolang in de kelder onder te brengen, maar hebben toch besloten dat het bouwen van een nieuwe campus een beter idee is,” aldus Rolf Schrömgens, oprichter en directeur van trivago.

De hotelvergelijkingssite trivago is in de afgelopen 9 jaar uitgegroeid van een kleine website met een initiële investering van minder dan 1 miljoen dollar, tot een bedrijf met een omzet van meer dan 500 miljoen dollar (2015). Alle boekingen die in 2015 zijn gemaakt via trivago hebben een totale waarde van meer dan 4,5 miljard dollar. trivago groeit nog altijd met 58% per jaar. Hoewel de snelle groei van het bedrijf het openen van een nieuwe campus onvermijdelijk maakt, zien de werknemers deze opening slechts als een nieuw begin, met meer succes en meer uitbreidingen in de nabije toekomst.

Een paar details

Het nieuwe trivago hoofdkantoor is ontworpen door het Düsseldorfs architectenbureau SOP. Het betreft een gebouw met 6 verdiepingen, 26.000 m² open ruimte en is goed voor ruim 2000 werkplekken. Er is een mogelijkheid voor een uitbreiding van nog eens 1500 extra werkplekken in een aangrenzend gebouw van 16 verdiepingen.

Net als het huidige hoofdkantoor zal de nieuwe campus voorzien zijn van vergaderruimtes, keukentjes en stille werkplekken, allemaal uitgedost in een creatief thema. Er zullen ruimtes komen voor sport en activiteiten, van muurklimmen tot Krav Maga en van hardlopen tot Aerial Yoga. Als klap op de vuurpijl krijgt het nieuwe kantoor een groen dak met een dakterras.

Waarom is een nieuwe campus nodig?

“Het is ons doel om talent aan te trekken van over de hele wereld. Met maar liefst 63 nationaliteiten in één kantoor is het uitermate belangrijk dat iedereen zich comfortabel en thuis voelt,” Aldus Sydney Burdick, Corporate Communicatie Manager bij trivago.

Om dit behaaglijke gevoel te creëren zorgt trivago voor maandelijkse team events en gelegenheden om collega’s beter te leren kennen. Verder worden alle vergaderruimtes vernoemd naar de geboorteplaats van een medewerker.

“Het bouwen van een nieuw kantoor is op zichzelf voor trivago niet voldoende. We willen dat onze nieuwe campus een reflectie is van onze bedrijfscultuur en de normen en waarden die daarbij horen. Alle medewerkers zien de normen en waarden van trivago als de belangrijkste drijfveer van ons succes. Veel mensen staan versteld als ze horen dat bijna ons hele internationale team op een plek gevestigd is; maar door iedereen samen te brengen versterken we het samenwerkingsvermogen en het onderlinge vertrouwen van het hele team. Er wordt meer informatie gedeeld, het verstelt processen en het zorgt dat mensen sneller leren,” zegt Burdick.

Waar gaan we naartoe?

De nieuwe campus zal te vinden zijn aan het dok van de Kesselstraße in de Düsseldorfse Mediahaven, vlakbij de beroemde ‘Neuer Zollhof’-gebouwen van architect Frank Gehry. Het kantoor zal gemakkelijk te bereiken zijn met het openbaar vervoer en op de fiets (minder dan 10% van onze medewerkers gaat met de auto naar het werk). Düsseldorf eindigde in 2015 op de zesde plek van Mercer Consultancy’s wereldranglijst voor kwaliteit van leven.

Afbeeldingen

Wil je meer weten over werken bij trivago? Kijk even naar 124 Reasons to work at trivago, of bezoek onze jobspagina www.trivago.com/jobs.


Over trivago

Op www.trivago.nl vinden reizigers het ideale hotel tegen het beste tarief. trivago is een metazoekmachine voor hotelprijzen, waar de prijzen van meer dan 700.000 hotels worden vergeleken op meer dan 200 boekingssites. Gecombineerd met 140 miljoen geïntegreerde hotel reviews en meer dan 14 miljoen foto’s is trivago de ideale bron voor objectieve en onafhankelijke hotelinformatie. Sinds haar oprichting in 2005 is trivago uitgegroeid tot een internationaal fenomeen met maar liefst 80 miljoen bezoekers per maand.

1 Dit persbericht is auteursrechtelijk beschermd en mag alleen vrij gepubliceerd worden met een referentie naar www.trivago.nl.

Abonneren op persberichten van trivago kan door te e-mailen naar: jules.dijkstra@trivago.com.

Similar articles

trivago.nl wint WUA Award voor beste web preformance vo...

Afgelopen week heeft het trivago.nl team een prijs in ontvangst mogen nemen voor de beste web preformance in de categorie hotelovernachtingen. Hoera! Daar zijn we heel blij mee. De prijs is uitgereikt

Grand Depart 2017: Le Tour in Düsseldorf

De Tour de France is ongetwijfeld de bekendste en belangrijkste wielertour ter wereld. Vorig jaar had Utrecht de eer om de start van dit jaarlijkse evenement te verzorgen, maar dit jaar zal de tour Ne

Zomertrends 2017: Waar gaan we op vakantie?

Waar worden voor deze zomer de meeste hotels geboekt? Hotelvergelijkingssite www.trivago.nl zocht uit waar de Nederlandse vakantieganger het liefst zijn hotelletje voor de zomer betrekt. Welke Landen