Britse hotels goedkoper na brexit

8 september 2016

Britse hotels zijn na het brexit-referendum in juni goedkoper geworden, zo blijkt uit onderzoek van hotelvergelijkingssite www.trivago.nl. Hotels in de Britse hoofdstad zijn in de twee weken na de stemming van 23 juni meer dan 20 euro goedkoper geworden door de daling van het Britse pond sterling (GBP). Dit betekent dat Nederlanders die nu een trip naar het Verenigd Koninkrijk boeken ongeveer 10% minder voor hun hotelovernachting betalen. In een prijzige stad als Londen komt dat al snel neer 20 euro per nacht.

Brexit_graph_1_2016_NL

Britse hotelprijzen vlak voor en vlak na het brexit-referendum.

Minder gasten?

Er zijn geen aanwijzingen voor een afname van de populariteit van Londen of het Verenigd Koninkrijk naar aanleiding van het brexit-referendum. Na het referendum bleef het aantal bezoekers dat vanuit Nederland naar het Verenigd Koninkrijk reisde nagenoeg hetzelfde. Toch boeken momenteel minder Nederlanders een Britse hotelovernachting dan in september vorig jaar. Brexit of geen brexit, het Verenigd Koninkrijk trekt momenteel ongeveer 25% minder Nederlandse hotelgangers aan dan vorig jaar. Dit was in de maanden voor het brexit-referendum ook al het geval.

Verenigd Koninkrijk €40 goedkoper dan vorig jaar

Minder hotelbezoekers betekent lagere prijzen; gecombineerd met de gunstige koers van het Pond sterling is dit een veel gunstigere september dan het vorig jaar. Uit de trivago Hotelprijsindex (tHPI) blijkt dat hotels in het Verenigd Koninkrijk deze maand 27% goedkoper zijn dan in september 2015; dit komt overeen met een gemiddelde daling van €40 per kamer per nacht. Voor Londen geldt een daling van bijna €50 per nacht.

Brexit_graph_2_2016_NL

Gemiddelde hotelprijzen in het Verenigd Koninkrijk in september 2015 en september 2016.


Over trivago

Op www.trivago.nl vinden reizigers het ideale hotel tegen het beste tarief. trivago is een metazoekmachine voor hotelprijzen, waar de prijzen van meer dan 1.000.000 hotels worden vergeleken op meer dan 250 boekingssites. Gecombineerd met 175 miljoen geïntegreerde hotel reviews en meer dan 19 miljoen foto’s is trivago de ideale bron voor objectieve en onafhankelijke hotelinformatie. Sinds haar oprichting in 2005 is trivago uitgegroeid tot een internationaal fenomeen met maar liefst 120 miljoen bezoekers per maand.

1Dit persbericht is auteursrechtelijk beschermd

Persberichten van trivago mogen alleen vrij gepubliceerd worden met een referentie naar www.trivago.nl.

Abonneren op persberichten van trivago kan door te e-mailen naar: jules.dijkstra@trivago.com.